Kasutatavuse näiteid veebist

 Positiivne kogemus: Duolingo

Positiivse kogemusena tooksin välja keelte õppimiseks mõeldud veebirakenduse Duolingo. Rakendus on minu arvates äärmiselt lihtsasti õpitav nii väiksematele kui ka vanematele inimestele, sest kasutajaliidese ülesehitus on äärmiselt lihtne ning kasutatakse suhteliselt palju üheselt mõistetavaid visuaalsed sümboleid. 

Rakenduse kasutamise käigus on raske kuskile ära eksida. Samuti on iga olulise sammu juures olemas juhised, kuidas talitlema peaks. Tagasiside erinevate tegevuste (eriti keele õppimise) korral on lihtne, hariv ja üheti mõistetav. Spekuleerin, et rakenduses üldise navigeerimise ja kaustamise sain selgeks esimese kümne minuti jooksul. Rakendus täidab väga selgelt oma eesmärki, kui seda regulaarselt kasutada. 

Ühtegi negatiivset külge siiani Duolingo juures pole leidnud. Rakendusel on kindlasti oma kriitikud, kelle sõnul on ka etemaid variante keelte õppimiseks. Minule igatahes meeldib taoline lähenemine, kus järk järgult aina raskemat materjali ette antakse ja samaaegselt korratakse eelnevat. 

Negatiivne kogemus: YouTube

Veebirakenduse kasutatavuse osas on mul kaebuseid viimasel ajal üllatavalt vähe. Ilmselt demonstreerib see seda, et disaini ja kasutajakogemuse olulisust on hakatud aina rohkem väärtustama. Kindlasti on veel pikk-pikk tee minna selleni, et veeb oleks sama ligipääsetav, kasutatav ja hea meile kõigile. Kuna mul millegi üle üldiselt nuriseda ei ole, toon välja ühe probleemi, mis haakub võrdselt nii rakenduse kasutamise rahuloluga kui ka eelmise nädala teemaga.

Üldjoontes mulle YouTube veebirakendus meeldib. Disain on lihtne ja kõik vajaliku leiad suurema vaevata üles. Lisaks on just sinule väga hästi personaliseeritud soovitused ning kui neid näha ei soovi, võid vaadata vaid oma jälgitavate sisuloojate videoid. 

Tarbijana häirib mind see, et on hakatud aina rohkem reklaamimise piire nihutama/kompama. Pikematel videotel reklaamide hulk aina kasvab. Paljude videote puhul on mõnikord video mängimise alustamisel lausa kaks reklaami, mida edasi lükata ei saa.

Toode on ju laias laastus aastaid täpselt sama olnud. Peale YouTube premiumi ei ole mingeid erilisi muudatusi keskkonnas olnud, seega ei mõista, miks sama palju eest tarbijalt aina rohkemat nõutakse. Kindlasti osalist rolli mängib see, et üritatakse meelega inimeses ebamugavustunnet tekitada, et suunata kasutaja YouTube premiumi soetamise poole. 

Kasutaja jaoks tekib selline nokk kinni saba lahti olukord: toode ei pruugi mingi häiriva nüansi tõttu meeldida, aga sama kvaliteetset ja/või populaarset teenust paralleelselt ei eksisteeri.

Comments

Popular posts from this blog

IT-turvarisk: inimene

Huvitav tugilahendus: AbleNet TrackerPro

Inteli eetikakoodeks